تحصیل همزمان در 2 دانشگاه عامل لغو معافیت تحصیلی
نوشته شده توسط : nezam

شرایط ثبت نام مشمولان پذیرفته شده در دانشگاه ها

مشمولانی که با داشتن شرایط اولیه مندرج در دفترچه راهنمای کنکور سراسری، در یکی از دانشگاه های داخل کشور پذیرفته شده اند، طبق قانون خدمت وظیفه عمومی و آیین نامه اجرایی مربوط می توانند از معافیت تحصیلی برخوردار شوند.وی افزود: مشمولان فاقد غیبت می بایست با نامه درخواست معافیت تحصیلی صادره از دانشگاه پذیرفته شده، به یکی از دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی (پلیس +10) شهرمحل استقراردانشگاه مورد پذیرش مراجعه کرده تا مجوز ثبت نام اولیه برای آنان صادر شود.

 

 

,,,,,,,,,

 "سامانه مشاوره تلفنی نظام وظیفه "

 مشاوره دهنده تخصصی خدمت سربازی 

برای تماس از کل کشور کافیست با 
تلفن ثابت و بدون گرفتن کد، با شماره 9099071611

شماره ویژه شهر تهران  9092301612

و از موبایل همراه اول با شماره 99225595  تماس حاصل فرمایید

تماس از 8صبح تا 12شب

حتی ایام تعطیل

,,,,,,,

 

 

 

نحوه ادامه تحصیل دانشجویان انصرافی

در خصوص نحوه ادامه تحصیل دانشجویان انصرافی : دانشجویان در طول مدت تحصیل، تنها یکبار می توانند از رشته تحصیلی و دانشگاه قبلی انصراف داده و در صورتی که حداکثر ظرف مدت یک سال از تاریخ انصراف در رشته و دانشگاه جدید پذیرفته شوند، ازمعافیت تحصیلی برخوردار خواهند شد.


معاون مشمولان و امور معافیت های سازمان وظیفه عمومی ناجا،عنوان کرد:سربازان حین خدمت در صورت قبولی در مقطع کارشناسی و بالاتر می بایست با نامه درخواست معافیت تحصیلی صادره از دانشگاه پذیرفته شده، به دفاتر( پلیس+10)محل استقرار دانشگاه مورد پذیرش مراجعه و در صورت داشتن شرایط ادامه تحصیل، نامه ترخیص از خدمت صادر و پس از انجام تسویه حساب با یگان خدمتی،از طریق دفاتر (پلیس+10)  مجوز ادامه تحصیل صادر می شود.

 



نحوه ثبت‌نام طلاب مشمول خدمت

طلاب حوزه علمیه برخوردار از معافیت تحصیلی حوزوی با موافقت کتبی شورای مدیریت حوزه علمیه قم یا نمایندگان آن شورا در دیگر شهرها مبنی بر این‌ که طلبه قادر است ضمن تحصیل در حوزه به طور جانبی در دانشگاه نیز تحصیل کند، بدیهی است هر زمان معافیت تحصیلی وی در حوزه به پایان برسد مشمول واجد شرایط ادامه تحصیل در دانشگاه نخواهد بود.

براساس این گزارش، مشمولان دارای معافیت موقت پزشکی که در زمان ثبت‌نام اعتبار معافیت آن مقتضی نشده باشد و بدون سابقه تحصیلی دانشگاهی (اخراج انصراف) باشند، این قبیل افراد پس از پایان مهلت معافیت جهت ادامه رسیدگی به وظیفه عمومی ذی‌ربط مراجعه و در صورتی که در شورای پزشکی سرباز شناخته شوند از معافیت تحصیلی برخوردار خواهند شد.

 

 

ثبت‌نام مشمولان بدون غیبت و بدون سابقه دانشجوی اخراجی و انصرافی

مشمولانی که بدون غیبت و بدون سابقه دانشجوی اخراجی و انصرافی به سازمان وظیفه عمومی خود را معرفی و درخواست رسیدگی معافیت پزشکی می‌کنند و سپس در موسسات آموزش عالی پذیرفته می‌شوند، می‌توانند مجوز ثبت‌نام از وظیفه عمومی ذی‌ربط اخذ و به دانشگاه‌ ارائه کنند و در صورت اخذ معافیت دائم کارت معافیت را به دانشگاه ارائه خواهند کرد، در غیر این صورت ضمن اعلام وظیفه عمومی مبنی بر سربازشدن، دانشگاه برای وی درخواست معافیت تحصیلی خواهد کرد. در این صورت مشمول موظف به پیگیری درخواست معافیت پزشکی بوده به نحوی که بین اقدامات او هیچ فاصله‌ای ایجاد نشود.

 

 

 

تحصیل همزمان در 2 دانشگاه عامل لغو معافیت تحصیلی

معافیت تحصیلی در هر مقطع یک بار صادر می‌شود، از این‌رو تحصیل همزمان در ۲ دانشگاه سبب لغو معافیت تحصیلی و الزام مشمول جهت رسیدگی به وضع مشمولیت و اعزام به خدمت می‌شود. همچنین شرط برخورداری از معافیت تحصیلی در تمامی مقاطع، شرکت در آزمون‌های سراسری برگزار شده از سوی سازمان سنجش آموزش کشور یا مرکز آزمون دانشگاه آزاد اسلامی است.

 

 

 

شرایط اخذ معافیت در موارد استثنا


البته مشمولانی که برابر مقررات زیر در دانشگاه پذیرش و شروع به تحصیل کنند، مورد استثنا از شرکت در آزمون هستند:

آیین‌نامه پذیرش دانشجویان ممتاز در دوره تحصیلی بالاتر بدون شرکت در آزمون سراسری.

آیین‌نامه اجرایی پذیرش قهرمانان در رشته تربیت بدنی و علوم ورزشی دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی.

آیین‌نامه نحوه پذیرش برگزیدگان جشنواره‌ها و مسابقات علمی در دوره‌های آموزش عالی.

نخبگان معرفی شده از سوی بنیاد ملی نخبگان ستاد کل نیروهای مسلح.

 

 

 

تحصیل در حین خدمت برخلاف ضوابط


به گزارش پایگاه اطلاع رسانی پلیس،بر این اساس، تحصیل در حین خدمت برخلاف ضوابط بوده و چنانچه در حین تحصیل بنا بر مشکلات خدمتی درخواست ترخیص از سوی دانشگاه به عمل آید در شمول معافیت تحصیلی قرار نخواهد گرفت. البته مشمولان غایب حق شرکت در آزمون و شروع به تحصیل در دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی را ندارند.

 

 

نحوه ادامه تحصیل مشمولان فارغ‌التحصیل

فارغ‌التحصیلان مقاطع کاردانی و بالاتر در مهلت ۶ ماهه مقرر پس از فراغت از تحصیل مجاز به شرکت در آزمون مقاطع بالاتر و شروع به تحصیل هستند.

 

 


سال اعزام به خدمت


مشمولانی که ضمن قبولی در آزمونهای سراسری در سال اعزام به خدمت یعنی سالی که در آن سال به سن 19 سالگی تمام می‌رسند و قصد شروع به تحصیل در موسسات موزش عالی را دارند به شرط اخذ مدرک دیپلم حضوری در سال اعزام و یا سالهای قبل، شروع به تحصیل از مهر ماه آنان بلامانع است، ضمنا اخذ پیش دانشگاهی برای این افراد به صورت غیر حضوری منعی نخواهد داشت. به عنوان مثال، تحصیل متولدین سال 1369 از مهرماه 88 با رعایت موارد فوق مجاز می‌باشد.

همچنین مشمولان متولد نیمه دوم هر سال که در سال اعزام به خدمت، سالی که در آن سال به سن 19 سالگی تمام خواهند رسید، به شرط اخذ دیپلم فنی و حرفه‌ای یا کار و دانش و یا پیش دانشگاهی به صورت حضوری، با معرفی به موقع به سازمان وظیفه عمومی می‌توانند از مزایای تعویق اعزام به خدمت تا 18 مهر ماه سال بعد برخوردار و آمادگی جهت شرکت در کنکور سال بعد را کسب کنند.

 

منبع:شرایط ثبت نام مشمولان پذیرفته شده در دانشگاه ها

 

کد سخا - استخدام وزارت دفاع -اعزام به خدمت -سهمیه ایثارگران در کنکور 98 -پیام آوران بهداشت -استخدامی نیروی انتظامی 98 -قیمت خرید خدمت سربازی-معافیت پزشکی چشم -استعلام آنلاین کارت پایان خدمت -حقوق سربازان در سال 98 -حقوق ایثارگران چقدر است -نتایج میانجیگری -ثبت نام سرباز معلم 98 -حقوق سربازان -مدت خدمت سربازی در سال 98 -سایت ثبت نام سرباز معلم -کد رهگیری کارت ایثار ارتش -مزایای کارت ایثارگری --دریافت کد 12 رقمی ایثارگری ارتش 97-کد سوابق تحصیلی-خرید خدمت سربازی -کد سخا-امریه سربازی-مدت خدمت سربازی -کارت پایان خدمت-پیگیری کارت ایثارگری-شرایط خرید سربازی -امریه-انواع معافیت سربازی- معافیت تحصیلی-حقوق سربازی -دانشگاه افسری بانوان-مهلت خرید خدمت سربازی -خرید بیمه سربازی -استعلام غیبت سربازی-کنکور 99 نظام قدیم _تاریخ اعزام به خدمت لیسانس ها_معاف از رزم گروه ب-خرید خدمت سربازی





:: برچسب‌ها: تحصیل همزمان در 2 دانشگاه عامل لغو معافیت تحصیلی ,
:: بازدید از این مطلب : 63
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 7 مرداد 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: